Jaunākā „DNB Latvijas barometra” pētījuma rezultāti atklāj visai pārsteidzošu ainu – jautāti, kurus sabiedrībā zināmus uzņēmējus iedzīvotāji minētu kā paraugu citiem, respondenti ar nelielu balsu skaitu saukuši ļoti daudz dažādu vārdu, taču topa augšgalā ar salīdzinoši lielāku atbalstu ierindojuši Aivaru Lembergu (8%), Gunāru Ķirsonu (5%) un Vitāliju Gavrilovu (3%).
Piecpadsmit biežāk minēto pozitīvo piemēru vidū līdzās Bilam Geitsam un Stīvam Džobsam ierindojušies arī Andris Šķēle un Ainārs Šlesers. Tai pašā laikā 43% aptaujāto apgalvojuši, ka uz jautājumu par labiem piemēriem uzņēmējdarbībā vispār nespēj atbildēt, kas, pēc ekspertu domām, liecina, ka Latvijas biznesa vidē ir katastrofāls pozitīvo piemēru trūkums.
Paradoksāli, ka, atbildot uz jautājumu par to, kas ir būtiskākie faktori, kas nosaka veiksmi biznesā, tādas atbildes kā prasme veidot savu tēlu sabiedrībā (7%), spēcīga vēlme pelnīt (13%) un gatavība biznesā izmantot jebkādus, tostarp negodīgus līdzekļus (15%) ir visretāk minētie veiksmes garanti. To vietā kā būtiskākos iedzīvotāji norādījuši drosmi, gatavību riskēt (46%), labas biznesa idejas (42%) un konkrētās biznesa jomas pārzināšanu, kā arī labas zināšanas uzņēmējdarbībā vispār (38%).