Šā gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu
apgrozījums pieauga par 2.8%. Savukārt gada laikā mazumtirdzniecības
apgrozījums palielinājās par 3.8%. Pārtikas preču grupā tas pieauga par
4.1%, bet nepārtikas preču grupā apjoms palielinājās par 3.6%.
Straujākais apgrozījuma pieaugums bija metālizstrādājumu, instrumentu,
būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (+20%) un apģērbu un apavu
tirdzniecībā (+15.5%).
Kā bija gaidāms, patēriņš turpina uzturēt mērenu kāpumu. To veicina ekonomikas izaugsmes virzītā iedzīvotāju pirktspējas palielināšanās. Straujākā izaugsme jau labu laiku ir vērojama preču segmentos, kas liecina par vēlmi sapost sevi un tuvākos, kā arī labiekārtot savu dzīvesvietu. Neskatoties uz Ukrainas konflikta iespējamo ietekmi uz ekonomikas izaugsmi, patēriņu tas tuvākajā laikā neietekmēs. Tā pamatā ir patērētāja egoisms, kas liek norobežoties no nepatīkamām ziņām un iespējamām neērtībām, un cerēt, ka drīzumā viss nokārtosies. Rezultātā iedzīvotāji turpinās steigt izbaudīt vasaras sezonu un uzlabot sadzīves apstākļus. Patēriņa aktivitāti, lielākā mērā (visdrīzāk nākamgad), var koriģēt arī izmaiņas tūristu plūsmās gan no Rietumiem, gan Austrumiem. Izteiktākas korekcijas patēriņā, var sagaidīt vien uz rudens pusi, pie nosacījuma, ja notikumi Ukrainā un konfliktā iesaistīto pušu reakcija strauji rezonēs Latvijas ekonomikas procesos un parādīsies bažas par bezdarba pieaugumu un izaugsmes perspektīvu strauju izsīkumu. Ņemot vērā to, ka šobrīd nekādu pazīmju par konflikta atrisinājumu nav, šāda scenārija iespējamība tomēr pastāv.